RAINBOW-HEART.sk

Recenzia na knihu MÔJ BRAT SA VOLÁ JESSICA

☆ Môj brat sa volá Jessica

☆ Autor: John Boyne

☆ Počet strán: 198

☆ Vydavateľstvo: Slovart

☆ Anotácia: Nová kniha Johna Boyna, autora románu Chlapec v pásikavom pyžame nie je tentoraz pre deti, ale pre tínedžerov. Život Sama Wavera je pomerne pokojný. Cíti sa trochu osamelý, ťažko si získava kamarátov a často má pocit, že je pre svojich zaneprázdnených rodičov neviditeľný. Našťastie má staršieho brata Jasona, ktorý má naňho vždy čas. Sam si Jasona idealizuje, zdá sa mu, že Jason má svoj život úplne pod kontrolou – je milý, obľúbený, skvele hrá futbal a dievčatá sa predháňajú v tom, ktorá s ním bude randiť. Ale potom jeden večer Jason celej rodine oznámi, že už dlho s niečím zápasí. A to tajomstvo rodinu vydesí a rozdelí. Rodičia to nechcú pochopiť a Sam jednoducho nerozumie. Čo by ste spravili, keby vám brat povedal, že nie je váš brat? Že je v skutočnosti vaša sestra?

☆ Môj názor na knihu: Tak toto bola naozaj krásna milá kniha.. 🙂

Povedala by som, že je to skôr oddychovka. Ale zaoberá sa celkom dôležitou témou. Nie je to len lgbt, ale rieši sa tam aj šikana a rasizmus. Veľkú úlohu tam hrajú predsudky. Je to trošku aj o politike. Jednoducho témy o ktorých treba rozprávať.

Príbeh nám rozpráva Jasonov mladší brat Sam, čo sa niekomu nemusí páčiť, lebo nevidíme do hlavy Jasonovi (ktorý je vlastne dievča Jessica). Mne to ale vôbec nevadilo. Podľa mňa bolo práveže zaujímavé sledovať, ako celú túto situáciu vníma Sam. Keďže celý jeho život je Jason jeho brat a zrazu je Jason jeho sestra. Sam je z toho teda určite zmätený.

Kniha sa veľmi dobre a rýchlo čítala. Autor má naozaj dobrý štýl písania.

Bolo tam síce málo zvratov a takmer všetky som vedela aspoň približne odhadnúť, ale je to tak krásna kniha, že mi to veľmi nevadilo.

Túto knihu vám určite odporúčam, aj keď sa to možno nemusí páčiť každému.